



We ontwikkelen een succesvolle strategie door een vraagstuk grondig te analyseren vanuit verschillende perspectieven. Natuurlijk starten we bij de klant, inwoner of patiënt. Waar nodig haken we experts aan. Met als resultaat: een actieplan gericht op de toekomst.
Hiervoor zetten we de volgende tools in:

Marktanalyses
Op basis van beschikbare informatie en aanvullend onderzoek brengen we voor een markt/domein de spelers, hun proposities, de doelgroepen en/of kerncijfers in kaart

Scenario planning & trendanalyse
Op basis van desk research, data-analyse en in sessies met stakeholders brengen we trends in kaart en/of formuleren we mogelijke scenario’s voor de toekomst

Strategie hackathons
We organiseren pressure cooker sessies om met alle stakeholders het vraagstuk te doorleven en interventies te ontwikkelen

Gap analyse
Om tot een nieuwe strategie te komen analyseren we wat de benodigde stappen zijn, van de huidige situatie naar realisatie van de ambitie
Strategie en beleidsvorming in de praktijk
-
16-09-2021 | Strategie en beleidsvorming
bol.com zet stappen in sociale incasso
Samen met bol.com ontwikkelde Purpose een meetlat sociale incasso, toetste daar het incassoproces van bol.com aan en stelde een actieplan op voor de komende jaren. -
07-05-2020 | Strategie en beleidsvorming
Eindhoven pakt regie op armoede en schulden
Eindhoven: onderzoek armoede en schulden en toekomstperspectief -
08-07-2021 | Strategie en beleidsvorming
‘Krachten bundelen voor hypotheekklanten’
De afgelopen periode heeft Purpose intensief samengewerkt met 20 organisaties uit de hypotheeksector. Dit plan is gestart vanuit de positieve intentie klanten nog beter te helpen. Purpose deed de coördinatie en penvoering, en heeft de scenario-analyse opgesteld.