Hypotheekbezitter verwacht proactieve, gepersonaliseerde bediening van financieel dienstverlener
20150226 Rapport Onderzoek Klantactivatie PurposeIn januari hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar klantactivatie in de hypotheekmarkt. In de afgelopen jaren is er steeds meer aandacht gekomen voor preventief beheer. Geldverstrekkers en adviseurs zijn merkbaar op zoek naar wat ze kunnen doen om klanten financieel fit te maken en te houden. Echter was er nog weinig bekend over hoe bewust hypotheekklanten nu werkelijk bezig zijn met de hypotheek en waar hun behoeften liggen ten aanzien van financieel dienstverleners.
Uit ons onderzoek blijkt dat hypotheekbezitters actiever zijn dan we hadden verwacht. Een groot deel is duidelijk op zoek naar meer grip op de hypotheeksituatie. Hierin worden ze echter nog niet altijd optimaal gefaciliteerd door hun financieel dienstverleners. Klanten geven aan dat ze behoefte hebben aan duidelijke en gepersonaliseerde informatie die online toegankelijk is. Ze staan open voor contact en verwachten een meer proactieve rol vanuit hun geldverstrekker en/of intermediair. Ook hebben klanten behoeften aan advies, maar vooral op het moment dat het voor hen relevant is. Bijvoorbeeld als er iets in hun hypotheeksituatie veranderd. Het uitgebreide rapport kunt u hierboven downloaden.
Reacties
John
John
Geef een reactie

Laatste Blog
15-09-2023De Dans van Balans: de rol van wettelijke rente in relatie tussen schuldeiser en klant FILTER OP
Thema’s
HypothekenMaatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Schulden Schuldhulpverlening
Auteurs
Anne VeermanArt-Jan de Kwant
Bibi Altink
Dick-Jan Abbringh
Doekes Prakken
Eva Brouns
Eva van der Want
Frank van Jeveren
Jeroen Ester
Jeroen Ester, Jonathan Fink Jensen
Kim Jochemsen
Leonie Braskamp
Marian Broere
Nikie Kuijt
Sander Spinder
Sylvia de Bruijn
Thijs Bodmer