



We onderzoeken de meetbare en merkbare impact van nieuwe en bestaande maatschappelijke interventies. We kijken naar ‘harde’ cijfers en combineren die met de ‘zachte’ verhalen van mensen. Waar nodig vergelijken we uitkomsten, bijvoorbeeld in een benchmark.
Hiervoor zetten we de volgende tools in:

Klantbelevingsmonitor
Met geautomatiseerde vragenlijsten vragen we regelmatig aan hulpverleners en cliënten hoe zij een traject (bijvoorbeeld schuldhulp) beleven

Data analyse
We analyseren data, bijvoorbeeld uit het proces van de klant, en komen tot betekenisvolle conclusies

Diepte-interviews
We interviewen klant, patiënt of burger om hun verhaal naar boven te krijgen

Participatieve video
Met behulp van een kleine videocamera gaan mensen zelf op onderzoek uit rondom een centraal vraagstuk en leggen hun bevindingen vast

Benchmarking
We verzamelen (proces)data en vergelijken die met elkaar om tot betekenisvolle inzichten over prestatie te komen

MKBA
Middels een Maatschappelijke Kosten/Baten-Analyse brengen we in kaart wat een interventie de maatschappij kost én oplevert
Onderzoek in de praktijk
-
12-04-2022 | Onderzoek
Meetbaar en merkbaar onderzoek op het NVVK Voorjaarscongres
Op 12 april hebben hulpverleners en hulpvragers het ‘Merkbaar en Meetbaar’ onderzoek aangeboden aan Koningin Maxima. Het onderzoek werd aangeboden door hulpvragers en hulpverleners. Een mooi gebaar, omdat dit de mensen zijn waar het onderzoek om draait! -
01-09-2021 | Onderzoek
Nieuwe methode geeft inzicht in opbrengsten van JPF aanpak voor Den Haag en Stichting JPF
Het onderzoek combineert een kwantitatieve data-analyse, een kwalitatief belevingsonderzoek en een Maatschappelijke Kosten Baten Analyse (MKBA). -
28-10-2020 | Onderzoek
Klantbeleving blijkt essentieel tijdens de 1e fase van schuldhulpverlening
Compassie, medemenselijkheid, begrip voor emoties zijn essentiële factoren tijdens de 1e fase van schuldhulpverlening. Lees hier de publieke inzichten na onderzoek in opdracht van Schouders Eronder